.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حمایت استانداری مازندران از طرح های معماری اسلامی

مبلغ 3 هزار و 750 ميليارد ريال به صورت هزينه‌اي و عمراني براي اجراي پروژه‌ها و امور فرهنگي استان مازندران در اختيار شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان قرار گرفت.

مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان مازندران گفت:: نشستي با حضور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، وزارت آموزش و پرورش، وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، بنياد شهيد و امور ايثاگران، سازمان تربيت بدني، سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري، سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران در مرکز استان مازندران، 9آذرماه سال جاري برگزار شد.

اسدالله محمدپور اضافه کرد: در اين نشست هيأت وزيران موافقت کردند مبلغ سه هزار و 750 ميليارد ريال به صورت هزينه‌اي و عمراني (به نسبت مساوي) علاوه بر بودجه‌هاي فرهنگي مصوب سالانه دستگاه‌ها براي اجراي پروژه‌ها و امور فرهنگي استان مازندران در طول پنج سال در اختيار شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان قرار گيرد تا برحسب نياز با رعايت عدالت، ظرفيت‌ها و نيازها پس از تأييد کميسيون فرهنگي هيأت دولت هزينه شود.

وي يادآور شد: استاندار مازندران موظف شد ظرف يک ماه پس از ابلاغ اين تصميم نامه به منظور نظارت بر حسن اجراي مصوبات فرهنگي سفر نسبت به ارائه گزارش از نحوه توزيع اعتبارات به تفکيک موضوع، دستگاه اجرايي، توزيع شهرستاني و زمان اجرا به معاون اول رييس جمهور اقدام کند.

به گفته اين مقام مسوول از اعتبار ياد شده مبلغ يک هزار و 84 ميليارد ريال افزايش اعتبار مصوب کارگروه فرهنگ و هنرستان مازندران در اختيار استاندار قرار مي‌گيرد تا بر اساس محورهاي 9 گانه با تأکيد بر ساخت زيرساخت‌ سواحل، تکميل پارک موزه دفاع مقدس و مساعدت به مراکز قرآني شهري و روستايي به مصرف برسد.

وي از جمله محورهاي 9 گانه به ساماندهي مواريث فرهنگي و توسعه فعاليت‌هاي فرهنگي، آموزشي و تبليغي در حوزه ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري و ايجاد زيرساخت‌هاي مربوطه اشاره کرد.

محمدپور با اشاره به حمايت استانداري از تکميل و اجراي طرح جامع گردشگري استان و حمايت از طراحي و اجراي برنامه‌هاي فرهنگي در راستاي توسعه فرهنگ گردشگري، تهيه اطلس جامع فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي، گفت: همچنين تبليغ جاذبه‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري و ايجاد و راه‌اندازي پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني گردشگري با تأکيد بر شناسايي مزيت‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري و آداب و رسوم و آئين‌هاي اقوام در استان را برعهده خواهد گرفت.

وي به کمک استانداري در مورد تبديل بناهاي تاريخي استان به مراکز فعاليت‌هاي فرهنگي، هنري، کتابخانه و صنايع‌دستي و کمک به تکميل و راه‌اندازي موزه‌هاي استان اشاره کرد و افزود: همچنين استانداري از مستندسازي، آموزش، احياء، توسعه، ترويج، طراحي و نمونه‌سازي صنايع‌دستي و ساماندهي کارگاه‌هاي صنايع‌دستي بومي، مزيت‌دار و شاخص‌ استان و تدوين طرحي براي کسب بازارهاي صنايع‌دستي داخلي و خارجي پشتيباني خواهد کرد.

اين مقام مسوول با بيان اينکه استانداري از ايجاد مراکز اقامتي، تفريحي و فرهنگي در مناطق گردشگري و زيارتي استان و احياء، صيانت و ترويج ميراث فرهنگي، معنوي و مستند استان پشتيباني خواهد کرد، بيان داشت: تهيه و اجراي طرح‌هاي معماري اسلامي_ايراني و زيباسازي در مبلمان شهري در ساخت و سازها و فعال‌سازي تشکل‌ها و ظرفيت‌هاي مردمي (صنفي) با رويکرد ترويج توسعه مواريث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري حمايت استانداري را به دنبال خواهد داشت.

وي اظهار داشت: همچنين استانداري به مطالعه و ساماندهي باغ‌ شهرها، کوهستان‌ها و مراکز تفريحي و گردشگري و طرح سالم‌سازي دريا مساعدت خواهد کرد.

محمدپور بيان داشت: يکي از نعمات جمهوري اسلامي و انقلاب اسلامي شکوهمند ما توسعه فرهنگ مردم سالاري ديني است که مدنظر حضرت امام رضوان الله (ع) نيز بوده و همواره در نظام جمهوري اسلامي اين موضوع به عنوان وجه ممتاز نظام ما در مقايسه با جمهوري‌هاي ديگر بوده است و مصداق عيني آن در سفرهاي رياست جمهور و دولت اتفاق مي‌افتد.

وي با اشاره به سال‌هاي گذشته که تصويب نظرات دستگاه‌هاي استاني و شهرستاني به عنوان مصوبه هيأت وزيران و يا لايحه ارسالي به مجلس مقدور نبوده يا به ندرت اتفاق مي‌افتاد، گفت: مصوبات هيأت دولت در سفرهاي استاني دربرگيرنده نظرات مردم، دستگاه‌هاي شوراي اسلامي و همه آحاد مردم استان‌ها است که به هيأت دولت منتقل و در سفرهاي استاني با عنوان مصوبات سفر تصويب مي‌شود در واقع مصداق عيني و بارز مردم سالاري ديني است.

اين مقام مسوول مردم و دستگاه‌هاي استاني و شهرستاني را تعيين کنندگان مصوبات دولت در حوزه استاني خود معرفي کرد و گفت: اين يکي از مهمترين پيامدهاي سفرهاي استاني است که آرزوي ديرينه مردم مسلمان ما را محقق کرده است.





استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

**** 23 دي 1389
متاسفانه در این نشست (یعنی طرح حمایت از معماری اسلامی) همه حضور داشتند جز جامعه مهندسین در رشته معماری حالا انتظار دارید این 3 هزار و 750میلیارد ریال بودجه درست و بجا هزینه گردد واقعا متاسفم و...

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.121 seconds.